senja




dunia tak pernah adil kepada yang lemah
yang lemah sentiasa diherdik
dihina
dicaci 
dimaki

perkataan yang membawa maksud yang sama"menyakitkan hati"

bangkit manusia bawahan.tunjuk bahawa kau tak perlu lagi tangan lain untuk mengatur kehidupan kau.percaya diri sendiri



22 comments:

Bidadari Besi said...

Percaya pada diri. Zaman sekarang dah tak pakai sistem Hamba macam zaman Gelap dulu. Jangan biar diri ditindas :)

Iman Nur Aima said...

cukup sekali sebagai pengajaran..kalau 2 kali - itu phatetic namanya.

#belajar untuk berhenti dari terus menjadi 'mangsa'.

reenapple said...

setuju!! Kadang3 harus bangkit walau diri ini tiada punya taraf yang tinggi...

.FH. said...

seharusnya bangkit dengan konfiden ..

penjajah minda said...

hamba zaman milenium.

Nissa Jefry said...

yang atas tak selalu di bawah . begitu jugak sebaliknya . noktah .

Felly Sophia said...

Untung bangkit, harap dapat kumpul keberanian.

Konfrontasi Lara said...

teguh pada diri sendiri, tidak berpaut pada dahan yang sebenarnya mati.

Konfrontasi Lara said...

teguh pada diri sendiri, tidak berpaut pada dahan yang sebenarnya mati.

Pan. said...

tentang tentang

Wadi AR said...

ahhh sama je semua

hanaahmad said...

harus kuat, jangan biar kepala dipijak pijak.

Teenager Housemaid said...

ah, aku harus setuju ini...:(
ya, percaya diri..

محمد رازيق said...

yang penting hati itu kena kuat. walau dalamnya lembut, dasarnya perlu kuat.

chemay said...

dunia.
mana pernah adil.
T_T

say to easy=) said...

bangkit,bangkit

Wak Gelas™ said...

selalu sakit ati kann.. uhHuu

محمد رازيق said...

ngokngek. aku dtg balik. hehe

Hermosa. said...

Dunia sekarang. semua bisa menyakitkan hati.

onie said...

hati mesti mahu keras :)

SaddLone said...

makanya jangan jadi manusia lemah, memng semua sekarang perlu kuat zahir mahupun batin.

:P

Watercolour said...

Tapi, kalau kita sendiri yang bangkit, tidak lah dinamakan kerjasama.