Untunglar

Untunglar salah orang kau nampak,
salah kau kau tak nampak.

Untunglar baju kau kuning,
setiap assembly kau menganjing.

Untunglar mulut kau besar,
silap hari kau makan penampar.

Untung lar kau jenis tak faham pepatah mat saleh,
tunggu aku ludah puihh.

Untunglar harinie hari kau nanti,
hari aku kau mati.

kau terlalu kenal erti untung,
sampai kau lupa ada manusia yang tak berutung,
dan kau tak sedar dek untung

38 comments:

Hanamiko Sakura said...

kadang2 manusia selalu merasai dirinya untung...
bak kata pepatah..untung sabut timbul.. untung batu tenggelam...

eh! ada kaitan ke?? tiba2 pulak ^^

missSenget said...

kadang2 orang selalu rasa orang lain lebih beruntung dari dirinya..

eh..macam berlawanan plak dengn orang atas punya komen..


ah..ko kenapa emosi2 ni..?

waniewanie said...

baju kuning?
eheh pengawas ke? hoho :P

umie naziera said...

hah,paduuuuu ayat

Fatin Najihah said...

untung lah kan XD

anis madu said...

untunglah baru nak update blog. berjanggut nak tunggu. haha

ekceli aku tak suka sangat orang pakai istilah "untunglah...." ni. mcm annyoying semacam je aku rasa. cuba cakap "profitlah...." takde la aku terasa sangat. hekhek :P

hani said...

kat org yg tak paham pepatah omputih tu, kau cakap camni "eeii..tak tau bahasa inggeris ke??" dgn riak muka paling keji skali ibaratnya macam kau master la omputih punya bahasa nii.haha!!

Wadi AR said...

kalo aku ckp je ceni. memang untung ponnnnnnnn

Encik Fikhri said...

ape sentap2 ni akak..

syafiqakarim said...

untung lah kawan aku dpt keje da sebab org dalam.
untung lah da keje,pastu menganjing penganggur cm aku.
untung lah xkenal erti syukur di bantu.
untung la kalau nikmat kena tarik semula *gila emo aku.
ok da nggok ngek

Tasha said...

ni geram kat clasmate ni...hehe

-Incek Fik- said...

lumrah manusia.. kuman dilobang hidung orang lain nampak jelas, tapi taik mata yang tumbuh mekar dua tiga kuntum tak nampak bayang~

asfira aminuddin said...

suka babe! hehehehe. kadang2 manusia mmg tak nmpak salah sendiri pon. :)

Sarah Mohd Saleh said...

uishhh berbulu btulll tuh..

Abang Zam said...

boleh masuk pertandingan bina puisi power

El-Janna said...

haha untunglaaaaaaa

Yumida said...

sian kucing tu..jd mangsa...x beruntung nyer kucing tu..

done follow here

Syahierah Ishak said...

wah..
padat.lekat.gelat.
singgah sini.
semoga hari ini hari yg indah :)

robotkuning said...

untunglar kau kentut bau tengit kau belah,
tunggu aku spray ridsect.

Cikgu Ma said...

lebih untung akhirat...

si robot comel said...
This comment has been removed by the author.
si robot comel said...

untunglah,tak pernah rugi lagi. untung untung

Amirah Adnan said...

boleh buat puisi ni :p

p/s: urat keting tu kat kaki lembu.. dekat ngan buku lali dye..hehe

Rokiah Wandah said...

untunglahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

Nina.DO said...

ehh biasalah tu. semua org nk untung n kalau boleh taknak knl erti rugi sekejap pun. org mcm ni sombong, sntiasa nk berada di atas. ajak gocoh jela haha

Aien Not Alien said...

untung sabut timbul...


untunglahhh kalau nampak silap sendiri...tak payah nak makan hati orang buat itu ini...kannn

hanaahmad said...

untunglah dah kena bebel. ;)

littledolphin said...

Apasal macam emo je? o.o

semutsengal said...

untunglah harini kau makan,
esok lusa mesti kau kempunan.


Eh ?

ghost writer said...

untunglah kau belajar putar alam
satu masa kau duduk dalam

kura said...

yela.. untung!

☆*♥L@dy @yU♥*☆ said...

untung la ader cat secomey ituew ahaks....comenyer neko ni

dill said...

manusia bila hidupnya penuh dengan untung, tak perasan dah orang lain

dill.

xila riston said...

mmg gua panas untungla yg menganjeng...hahahah

Hanie Dew said...

untung la pada orang yang selalu beruntung.

Abg Stalker said...

sabar ye nakk..abah x ajar sume ni. :D

Tukang Karut said...

untung saja ek...

nitnot said...

untung kasar dan untung rugi? ha yang mana satu pilihan kalbu.



Eh?


Lalala untunglah merapu rapu. LOL -.-