Hugs X

tadi aku nampak ada couple nie naik motor,awek dia peluk dari belakang,yalar kan naik motor
tetiba pulak teringat waktu kecik-kecik dulu..
"peluk kuat-kuat nie,satgi jatuh"dulu kalau naik motor mesti ayah aku suruh macam nie.sambil tangan dia tarik-tarik tangan aku suruh peluk pinggang dia...


selama mana pun kau peluk,satu hari mesti kau lepas.bukan sebab kau rimas atau "sayang" yang dipeluk lemas tapi kerna tangan kau kebas.

dan hidup walaupun se"sayang mana dan cinta yang kau curah bila ajalnya tiba itu kau perlu redha..memang bukan itu yang kita minta,tapi memang itu takdir manusia dan manusia yang cintanya hanya sementara..

27 comments:

Umie Naziera said...

xder yg kekal melainkan Allah.. :)

si robot comel said...

pergh ayat lu dik,cinta pada Allah kekal abadi,ewahhh.

Encik Fikhri said...

ade bnde tersirat ke ni?cam sdeh je gayenye..

syafiqakarim said...

kalau ajal da tibe,
sorok dlm mahligai kaca pun,ttp tibe juga.

SAYA BUKAN SAMDOL said...

setiap pertemua pasti ada perpisahan.

kura said...

hanya sementara. ooo.

dill said...

rindu ayah.

dill.

penjajah minda said...

aku sokong sesokong sokongnya.

Yumida said...

comel kucing tu...
redha pd ketentuanNya

tomatokering :) said...

deep meaning.. hehe

takut naik motor.. haha

ghost writer said...

aduhai, best betul aku membacanya. ada syahdu sedikit. :)

BENA said...

cinta kepada yang Esa adalah kekal . huuu :)

cha zainol said...

rindu pula nak naik moto dengan abah.

Hanie Dew said...

Kalau ajal dah tiba suratan yg tersurat, xde tsunami pun akan mati.sentiasa doa kita mati dln keadaan yg mulia.jgn yg mengaibkan. Like n3 ni

hani said...

sebab itu kadang aku jadik takut untuk sayang sayang, takut nanti perpisahan yg terjadi itu lebih menyakitkan.

-Incek Fik- said...

cinta pada bunga, bunga akan layu..


cinta pada manusia, cinta akan mati bila sampai usia..


cinta pada Ilahi, cinta yang kekal abadi..


:)

♥ farhana ♥ said...

halal couple naik moto sme2..dgn syarat bapa ppuan bknaan berada ditengah2..

ust azhar idrus..


haha

bunbun said...

igneus? geologist kah anda? hehe.

betul tu. takde apa yg kekal melainkan Allah :)

xila riston said...

apa yg berkusut dihatimu wahai ngokngek? hehe

Umie Artoqiemie said...

nak nanges

Umie Artoqiemie said...

nak nanges

Myra Azraff said...

sgt mendalam..tapi sedih bunyinya..

Lea Isnawi said...

apa apa pun
manusai hanya mampu merancang kann

Maii said...

kalau peluk babah aku konfem tak sampai tangan ke tangan. bunchit ;)

ana said...

sayang Allah bawa bersama dalam kubur.

El-Janna said...

part last berbunga pulak bila baca^^

Nelly The Strange said...

comel ayat part last ..
:p