kisah


bukan kah cinta itu di-anugerahkan sebagai perasaan bahagia tapi kenapa cerita tentang kisah cinta,pakat semua mem-perjudikan rasa,sampai terbongkar segala rahsia.

jangan kau cakap cinta itu buat manusia merana,
padahal kau tak pernah menikmatinya

bukan cinta kotorkan manusia t.a.p.i
manusia yang mencelanya

manusia terlalu leka pada yang tak pasti sampai lupa-pada yang Ilahi

69 comments:

Anisa Hang Tuah said...

semua orang mahu bahagia

kura said...

sokong!

dill said...

cinta tu seperti magis. cuma manusia yang porak-perandakan semuanya

dill.

Asyiqin Haulisah said...

manusia yg mencorakkan cinta. cinta itu wangi dan busuk. :)

semutmerah said...

Betul ,
manusia yang buat cinta
jadi sesuatu yang menyakitkan.

:'(

Hanamiko Sakura said...

sedangkan cinta pada Allah adalah cinta paling agung..

onie said...

cinta itu cahaya sanubari
kurniaan Tuhan fitrah insani
dan di mana terciptalah cinta
di situ rindu bermula

cinta itu tak pernah meminta
tetapi memberi sepenuh rela
rasa bahagia biarpun sengsara
berkorban segala-gala

semua kerana cinta
yang pahit manis di rasa
menghibur nestapa
merawat duka
damai di jiwa
terpadamlah api benci permusuhan
terjalinlah kasih sayang begitulah cinta
yang diidamkan tanpa nafsu yang mencemarkan

dan jangan kita pula
kerana bercinta kita pun leka
dan jangan pula kerana bercinta
tergadai semua maruah agama

cinta yang sejati
hanya cintakan illahi
cinta ayah bonda
tulus suci selamanya
cintakan saudara

hanya sementara
serta sesama insan
suburkan dengan ketakwaan..





ini baru kerana cinta, lirik lagu inteam dan mestica,sebagai penguat semangat aku,haha.... :)

Nana said...

kenapa perlu bercinta?

Rara Nasiha said...

Arghh, cinta. :)

Ardini Izzati said...

Setuju :D

syafiqakarim said...

cinta hingga leka takkan ke mana

Aqim said...

betul tu!
sokong!
hidup YB!

si robot comel said...

cinta itu indah kalau pandai mencari dimana kemanisannya

Aien Alien said...

cinta tak kejam, manusia yang kejam sesama manusia adalah..

gdsbnga said...

cinte tk pernah buta , manusia tu sendiri yg buta dlm mengejar cinta .

syahirooAhmad said...

bubuh la cinta pada tempat yang betul...

Camy Alya said...

cinta itu indah tapi menyakitkan. sobs

ejulz said...

betul tu.. manusia sndiri yg mbuatkan kdg2 cinta jd kotor.. hehe

Yumida said...

mesej terakhir tu plg bez...bila bercinta...dunia kita yg punya...kannn...padahal dunia itu Dia yg punya...kita lupa pdNya

Umie Artoqiemie said...

cinta hakiki itu lebih indah :3

Wadi AR said...

huyooo. dah pandai main cinta skg

Ninaaa said...

Ini buat aku teringat dekat kata2 uztaz azhar idrus, hehe

cimöt said...

cinta tak kemana..jika hanya pada-Nya..

Atiqah Wadiah said...

definisi cinta tu luas :)

kajaharuna said...

nak bercinta jugak...

k i k i o said...

Cinta dipergunakan lalu cinta dituduh sebagai suatu yang celaka.
Kenapa cinta tidak digunakan dengan sebaik baiknya?
Disebabkan cinta disalahgunakan, ada yang menganggap mereka tidak lagi perlukan cinta kerana menganggapnya hanya memberi mereka sengsara. . .

Adylia Qarissa said...

kita yang mencorakkan cinta tu..kalau conteng pasti comot cinta..

BENA said...

bercinta tu kena tahu buruk baek :D

Sayidah Nafisah Ruslan said...

cinta illahi cinta abadi
tapi bukan semua nak bercouple dengan cinta illahi ni. sebab ini cinta secara ilusi..

tapi bayangkan kalau kita bercinta secara jarak jauh/dekat dengan illahi, bila kita bertemu dengan nya di akhirat nanti mesti kita akan happy :)

Encik Atan said...

ngeee~


cinta itu umpama donat.makin manis,makin lazat...aw..aw...bhaha

syahirooAhmad said...

akak... bila nak hapdet ni..hihi..

☆*♥L@dy @yU♥*☆ said...

chenta lepas kawen rasanyer lebey indah :p

hyz said...

terbaik.... aku setuju tang "bukan cinta kotorkan manusia tapi manusia yang mencelanya"

nitnot said...

Cinta manusia sementara
Cinta Allah kekal selamanya.


Amboi, habis sekolah dulu yee? kihkih

Hanie Dew said...

satu perkataan bole hasilkan beribu mcm keadaan.

ghost writer said...

semua orang perlukan cinta. bukan semua orang bertuah melaluinya.

El-Janna said...

btl la...

Syarafi[skyforce331] said...

manusia yang membuatkan cinta itu sakit XD

syakirah izwanie said...

Apabila berbicara soal cinta, Semua mendabik dada. Konon tahu definisi sebenarnya. Budak2 pun dah pandai sekarang ni (:

semutsengal said...

woooo,

ayat ni paling ngok ngek sekali dlm hidup aku.

Eh ?

seha jakon said...

yuuu ni lama xupdate kan baby
busy mengalah we ol pulekk

Ian Afifah Sudarman. said...

love this post:) nice to know you hehe ^^

♥e'in♥ said...

cinta itu indah.. manusia yg tak pandai nak menghargai cinta..

Teenager Housemaid said...

aku tidak tahu bicara mengenai cinta...huhu

mira maisara said...

selalunya bila bercinta memang manis je rasa.. bila da putus.. abis semua rahsia die nak bongkarkan..perlukah wt cam tu?

Hansyirah Takezur said...

cinta itu fitrah tapi terlalu ramai memperjudikan nasib kerananya. alangkah ruginya...

fakhri khairi said...

betul tu *angguk2*

Maii said...

cinta membabi buta.

El-Janna said...

ok fine

inche hlovate said...

betul tu..jgn telalu taksub sama cinta dunia

Lara Hani said...

segalanya biar berpada, biar sedar hakikat dunia.

widiea azira said...

cinta kerana Allah tu lg bahagia. .cinta yg tak melanggar hukum. .

btw sy dh folow awk, folow la kalo sudi yer

K O R I E said...

apa itu cinta?
aku xpernah selami apa itu makna cinta.

hahaha

fiQRa said...

wahhh cinta itu suci andai berada pada jalan yang betul ;)

AmyZana said...

cinta yg sejati takkan buatkan org lupa pada ilahi :)

syafiqakarim said...

alpa jangan sampai jadi pelupa

onie said...

mohon entri baru pleaseeeeeeeeeeeeeeeeeeeee :'(

Liyana Zahim said...

Cinta itu spti eskrem.. Dapnye eskrem dap lg cinta.. Hahaha-

fallen angel said...

bagaimana rasanya cinta itu terserah pada yang merasa. ia seperti kain putih, kau sendiri sahaja yang bisa mencorakkannya. warna, corak, dan lukisan jenis apa yang ingin kau lakar semua itu bergantung pada hati kau.

nitnot said...

bebi musyuk malas mandi, bila nak update baru ni? haduih bercinta sakan pula. haha

Camy Alya said...

cinta itu anehh

Syida Shu said...

Deep. U cherish love the most when you realized that you cant live with it.

Lara Hani said...

cinta itu tidak rumit, cuma manusia yang merumitkan cinta.

peah masih ohsem said...

maksud cinta meluas :)

☆♥L@dy @yU♥☆ said...

guna bahasa tinggi ni kena baca dan paham maksud betui2 ni ngeeee

Juno said...

surprisingly, tulisan kau tak ngok ngek.

Simple, straight, ada fokus.
Gua suka.

Ninaaa said...

mengotorkannya demi merasa bahagia, manusia kan

Yousof said...

Bila nafsu menguasai diri, segala nasihat dipandang sepi. Manusia..

Maii said...

manusia tuihhh